LAPBOOK

 LAPBOOK

Lapbook to swego rodzaju teczka tematyczna w której można gromadzić materiały na wybrany temat. Gromadzone w nich informacje mogą przybierać różnorodną formę np. zdjęć, obrazków, puzzli, tabel, wykresów. Zaletą tej metody jest możliwość ciągłego poszerzania informacji zgromadzonych w lapbooku.
Jak można w codziennej zabawie z dziećmi wykorzystać te metodę?
Nasze dzieci często mają swoje pasje, zainteresowania. Zakładając wspólnie lapbooka pokazujemy im, że dla nas są one  również ważne. Wspólnie szukając informacji poszerzamy horyzonty dzieci i własne, rozwijamy w nich pasję, ciekawość i kreatywność.  My sami jako rodzice możemy wykorzystać lapbooki rozszerzając swoje zainteresowania, przygotowując się do wyjazdów.
Klasa 1a wykorzystuje te metodę w trakcie omawiania lektur.. Pierwszy lapbook dotyczył porządkowania wiedzy na temat książki „Plastusiowy pamiętnik” Marii Kownackiej.
Drugi powstawał na podstawie lektury „Cukierku, ty łobuzie” Waldemara Cichonia. W swoich lapbookach uczniowie umieścili koperty z puzzlami, których bohaterem był kot Cukierek, układali tytuł z rozsypanki literowej, wklejali obrazki i dopasowywali do nich tytuły rozdziałów, układali zdania wg kolejności wydarzeń, rysowali portret rodziny, która przygarnęła kotka. Po skończonej pracy uczniowie byli  bardzo zadowoleni ze swoich książek  „na kolana”
















Opracowała Karolina Hortecka, Małgorzata Smolak 

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kartki bożonarodzeniowe